امروز پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403، خوش آمدید

پیام تبریک سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی مشکات ولایت به مناسبت روز دانشجو

آقای ابراهیمی سه‌شنبه، 16 آذر 1400 - 18:33


بسم الله الرحمن الرحیم
"دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا میشود"
"شهید بهشتی"

شانزده آذر که نشان از پایمردی و ایستادگی دانشجویان مسلمان در برابر نظام سلطه دارد یاد آور رشادت دانشجویانی است که جان خود را در راه مبارزه با استعمار نثار کردند و در گذر زمان فریاد ضد استکباری ملت ایران را به گوش جهانیان رسانیده اند.

نامگذاری این روز به نام مقدس دانشجو، تلنگری است تا دانشجویان، جایگاه خطیر خود را در تعیین سرنوشت کشور فراموش نکنند و با شناخت کامل از تحولات درونی و بیرونی کشور و با رهنمودهای عالمانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب و باتلاش‌های شبانه‌ روزی خود موجبات پیشرفت کشور را فراهم کنند. در این برهه از زمان که استکبار هر گونه پیشرفت و آبادی ایران اسلامی را مغایر با خواست و نیت خود می‌داند، ضروری است با توسعه علم و دانش خود در تمامی علوم روز دنیا، کشور عزیزمان را از هر لحاظ به استقلال، شکوفایی و خودکفایی نزدیکتر و رفاه، آرامش و آسایش را برای مردم غیرتمند این سرزمین به ارمغان آورده و همچون گذشته اجازه ندهند بحران‌های اقتصادی و... خللی در امور جامعه ایجاد نماید.

اینجانب ضمن پاس داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو در مبارزه با استکبار در روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ این روز مقدس و جایگاه وارسته دانایی را به محضر دانشجویان عزیز تبریک عرض نموده و اميدوارم دانشجويان گرامی با تكيه بر توانمندي‌ها و استعدادهاي خود و همچنين با استفاده از ظرفيت‌هاي علمي و پژوهشي دانشگاه همراه با اساتيد، مديران و كاركنان، در محيطي پر نشاط، به فعاليت‌هاي علمي پرداخته و حضور حقيقي و تاثيرگذار خود را در عرصه‌هاي علمي و فرهنگي جامعه به اثبات رسانده، و با درک و شناختي دقیق از این جایگاه خطیر و با تکیه بر همت شایسته و والاي خود، زمینه ساز توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور ايران اسلامی باشند.

همچنین از درگاه خداوند متعال، برای تمامی دانشجویان، موفقیت، سلامتی و بهروزی مسئلت می‌نمایم و آرزومندم بتوانند بیش از پیش در راستای جهاد علمی، جهاد عملی و جهاد اجتماعی گام‌های استواری بردارند.

راحله صالحی
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی
مشکات ولایت
"۱۶ آذر ۱۴۰۰"